מפרסמים בגוגל? בקרוב תשמחו לשלם קצת יותר
26 באפריל 2011 – 9:33 | אין תגובות

כולם יודעים שהפרסום בגוגל אדוורדס עובד. מערכת הפרסום של גוגל תלויה בנכונות שלנו לחפש כל דבר בגוגל ולא פחות מכך, ביכולת של גוגל להציג כמה שיותר פרסומות ואם אפשר – להציג פרסומות שיותאמו בדיוק עבור …

קרא עוד »
שיווק באינטרנט

קידום אתרים

גוגל

פייסבוק

פרסום באינטרנט

ראשי » גוגל, פייסבוק, רשתות חברתיות

גוגל כרום פייסבוק והפרטיות שלך…

פורסם על ידי admin ב 19 באפריל 2011 – 14:54אין תגובות

ברור לכולנו כי גוגל רוצה לספק לכל אחד מאיתנו את תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבורינו. אם מנוע החיפוש יכיר אותך, סביר כי יציג תוצאות חיפוש טובות יותר. כאלה שעונות טוב יותר לטעם האישי והעדפות שלך. האם אתם יודעים כי גוגל כרום אוסף את נתוני הגלישה שלכם, בכל אתר שבו אתם מבקרים ומכל פעולה שאתם מבצעים תוך כדי גלישה בדפדפן? חשבת פעם כמה מידע אישי נחשף בעת השימוש בפייסבוק?

גוגל מפרטת בנושא מדיניות השימוש והפרטיות בכרום, ומי שבוחר להוריד ולעשות שימוש בדפדפן מסכים לתנאים אלה. במהלך השנתיים האחרונות הכיוון שגוגל חותרת אליו הוא לוקליזציה. מה זה אומר? מנוע החיפוש רוצה להציג לך תוצאות שיתאימו במיוחד לך. לפי איזור המגורים, העדפות חיפוש, תחביבים, חברים ועוד! ברור אדם שחי בניו יורק ומחפש "משלוחי פרחים" בגוגל דוט קום בעברית (ישראלי נו מה), לא מצפה לקבל את אותן תוצאות חיפוש שאנחנו מקבלים כאן בישראל. זאת ההתחלה.

חישבו על מגוון השירותים "החינמיים" של גוגל בהם אתם עושים שימוש: ג'ימייל, פיקסה, מנוע החיפוש, גוגל כרום, אנליטיקס, בקרוב גוגל +1 ועוד שירותים רבים ומגוונים בהם אנו עושים שימוש "חינמי" מדי יום. ועכשיו תחשבו כמה גוגל יודעת על כל אחד ואחת מאיתנו.

מה שתמיד עצר באופן מסויים את היכולת של גוגל לאסוף עוד ועוד אינפורמציה, היו אקספלורר של מיקרוסופט, פיירפוקס של מוזילה ועוד כמה דפדפנים קטנים אחרים. היה ולא עוד. דפדפן הכרום שדרג את היכולת של גוגל לאסוף את כל המידע על אופן הגלישה שלנו באתרים שונים ולמעשה, בכל אתר שבו אנחנו גולשים! ומה קורה כאשר אנו משתמשים בפייסבוק?

המידע הפרטי שמופיע בפרופיל האישי שלך, החברים, ההעדפות שלך, התגובות, הלייקים, הקבוצות בהן אנחנו משתתפים ובעצם מה לא! גוגל כרום אוסף את המידע מעמוד הפייסבוק שלך ומסייע לאלגורתים לשכלל אותו ביחד עם שאר המידע שנאסף מכל מקור אחר ובין השאר: מהחיפושים שלנו בגוגל, מתוכנן של הודעות הדוא"ל שלנו, מחשבון גוגל והפרופיל האישי, גוגל מפות, טרנסלייט, ספרים, התמונות וזיהוי הפנים בפיקסה והכל + פייסבוק

למעשה, רבים מאיתנו עושים שימוש באפליקציות נוספות של גוגל, בין השאר גם אפליקציות סלולאריות או אפילו בטלפון סלולרי של גוגל. עצרת לחשוב על נושא הפרטיות שלך פעם? עד לאיזו רמה אתם מוכנים לאפשר לגוגל לחדור אל תוך החיים שלכם? להבדיל, פייסבוק והמדיה החברתית בכלל מתבססים על הרצון שלנו לחשוף פרטים אישיים. להיות חברתיים. שלא תחשבו לרגע כי פייסבוק הנה חברה "תמימה" שמגלה את כל הסודות שלה. העובדה שכולנו חשופים בפייסבוק משמשת ומסייעת לפייסבוק להרוויח ולהתקדם (לעבר מנוע חיפוש משוכלל לדוגמא).

טוב או רע? כל אחד צריך להחליט בעצמו. בטווח הקצר זה נח ומעניין בטווח הארוך? את זה נדע בוודאות רק בעתיד. הפרטיות של כל אח דמאיתנו היא זכות יסודית וחשובה. אני לפחות אשמח לדעת מתי ואיזה מידע אוספים על ההתנהגות המקוונת שלי. כשאני משתמש בפייסבוק אני מודע ובוחר להיות חברתי. כשאני גולש (ואני לא…) בדפדפן של גוגל כרום אני צריך להכיר את תכונותיו, יכולותיו ומטרותיו.

אז בפעם הבאה שאתם עושים שימוש בגוגל כרום, זיכרו שהוא אוהב ורוצה להכיר אתכם.

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>